Kundcase Mechanum

Förenklar orderhantering

Efter en tid med hög tillväxt så ville Mechanum utforska bättre lösningar kring sin orderhantering. För att förenkla processen så flyttade vi intern information från Excel till SQL och skapade en skräddarsydd webbapplikation. För att förenkla orderhanteringen ytterligare så kombinerade vi detta med en Add-in i Outlook som nu ger personalen en smidigare hantering av varje order – där rätt information är tillgänglig direkt i mejlet.

Så här beskriver Mikael Grönberg, kundservicechef på Mechanum, hur det har varit att arbeta med oss:

”Det som verkligen sticker ut med Powerplay Consulting är deras outtröttliga engagemang för att verkligen göra det enklare för våra säljare. De förstår våra utmaningar på djupet och har hjälpt oss att skapa ett kundflöde som sparar tid – både för våra säljare och våra kunder. Redan efter några veckor så kändes processen mycket enklare.”

Så hur funkar det?

Ett av de viktigaste målen var att skapa en skalbar infrastruktur. Därför byggde vi lösningen i Azure med Durable Functions, vilket ger Mechanum ett robust molnflöde som enkelt kan växa med verksamheten.

Nästa steg var att säkerställa en bra användarupplevelse. När informationen flyttades från Excel till SQL utvecklade vi en skräddarsydd webbapplikation, byggd med ett toppmodernt ramverk för interaktiva lösningar. På så sätt kunde vi behålla kontrollen från de gamla Excelarken – men med fördelen av en mer stabil och framtidssäker databas.

Slutligen ville vi ge personalen snabb åtkomst till rätt information direkt i sitt dagliga arbete. Därför kompletterade vi lösningen med en Outlook Add-in som presenterar orderinformation direkt i mejlen – utan att användarna behöver växla system.

👉 Resultatet? Mindre tid i Excel, smidigare processer och mer fokus på kunderna.

Vill ni också frigöra tid från Excel och få smidigare processer? Hör av dig så tar vi fram en lösning för just dina behov.

BOKA ETT MÖTE
Automotive Case Mechanum